Tehnika mrava, 14. prosinac 2013.

U maglovito i hladno subotnje jutro kombijem smo krenuli na avanturistički pohod. Tek prelaskom preko Vratnika dočekuje nas sunce. Kombi ostavljamo na magistrali, prije Stinice, na mjestu gdje je nekad prolazila žičara. Silazimo u kanjon Ognjenova draga, gdje započinje naš pohod dok se s desne strane uzdižu stupovi žičare. Već na samom početku postaje jasno da će uspon biti težak i tehnički zahtjevan.  Kamenje je mokro i sklisko, na mjestima skriveno lišćem i granjem, a nailazimo i na dijelove žičare. Svaki korak treba biti odmjeren i siguran da bi se savladale prepreke. Provlačimo se kroz raslinje, te se penjemo po stijenama, ponegdje i bršljanu. Nema označene i osigurane staze, te pri penjanju do izražaja dolazi kreativnost pojedinca.

Ubrzo nam kanjon pokazuje da ga možemo pobijediti samo timskim radom. Naime, pred nama se pojavljuje prva od nekoliko vertikala, visokih oko 7 metara. Preko ruku, ramena, povremeno i glave prvih dvoje, troje se penje i postavlja osiguranje kako bi podigli ruksake i omogućili ostalima lakši i sigurniji uspon.

Bez klinova i sajli,

tehikom koju koriste mravi,

jedan drugom na glavi

prkosimo vertikali…

Kanjon završava nedaleko od napuštene pretovarne stanice žičare gdje radimo stanku za ručak. Dan je divan, uživamo u suncu i pogledu na otoke, obalu i Velebit. Uspon dalje kreće makadamom koji se spaja s markiranom stazom Jablanac – Alan. Njom se spuštamo do magistrale, te žurno nastavljamo do kombija kako bismo uhvatili trajekt za otok Pag.

Po dolasku u Novalju, umorni, ali zadovoljni postignutim, nastavljamo druženje do kasno u noć. Atmosfera u grupi je odlična, no pored smijeha i šale, osjeti se još nešto. Osjeti se ponos, ali ne na vlastiti uspjeh, nego na ostale članove grupe. Današnja avantura nas je dodatno povezala i zbližila. U saznanju da je svatko od nas spreman podmetnuti leđa i dati svoj doprinos kako bi se ostvarili postavljeni ciljevi, odlazimo na počinak i veselimo se nastavku.

Devet planinara: Drago Jagarčec, Damir Matagić, Edin Zulić, Marijan Barić, Damir Novačić, Indira Kekić, Goran Kekić, Svjetlana Vujasin i Josip Kolak.

Autori: Svjetlana Vujasin & Josip Kolak

Podijeli ovaj post:

LinkedIn

Slične novosti

Obavijesti

Grobničke Alpe

Iako je zvanični izlet otkazan, organizatori i jedan zainteresirani planinar su odlučili iskoristiti vikend i posjetiti ove atraktivne planinarske putove i vrhove.

CIJELI ČLANAK »
162046671 10157645243191106 2114444004901855781 o
Obavijesti

Na Hrastovici

Dvaput u životu doživjela sam akutni napadaj psovanja. Onako, kao da mi je zloduh zaposjeo um i tijelo. Iz nekog kutka svijesti nemoćno sam svjedočila kako mi iz usta izljeću psovke za koje bih se mogla zakleti da prethodno nisam niti znala da postoje.