Grossglockner, 3797m, Austrija, 2007. godine

25. 08. 2007. Krenuli smo oko 4h iz Popovače pravac  Lubljana-Karavanke-Heilingenblut-Franc Joseph hotel gdje stižemo oko 10:00h.  Vrijeme je bilo sunčano, vedro i malo prohladno. Nakon raspremanja stvari krećemo preko ledenjaka (u navezu), oštro uzbrdo po zaleđenoj podlozi te  dolazimo oko 18:00 do planinarskog doma Erzherzog Johannhutte (3454m). Naša ruta se nešto razlikovala od klasične planinarske jer smo išli ledenjakom pravo prema domu po popriličnoj okomici i ledenoj podlozi tako da je uspon bio vrlo naporan uz pokoje proklizavanje. Cijeli ledenjak je prošaran pukotinama koje su dobro kamuflirane friškim snijegom tako da smo putem sondirali vrhom cepina.

Tek što smo ušli u dom i smjestili se vani se vrijeme pogoršalo i počinje padati solika praćena jakim vjetrom. Dom je bio pun ali srećom uspijevamo pronaći mjesta za spavanje u grupnoj spavaonici u potkrovlju.

U razgovoru sa domarom saznajemo da smjer kojim smo se mi uspeli nije baš uobičajan i da se rijetko koristi baš zbog ledenih pukotina te da su par dana prije petoro planinara upala u pukotinu (cijeli navez) te su od njih pet dvoje poginuli.

26.08.2007. Ustajemo se u 6:00h doručkujemo i krećemo prema vrhu. Vrijeme je idealno, sunčano i prohladnogg1 tako da dereze dobro drže u zamrznutom snijegu (nema leda). Nakon 1 h uspona dolazimo na vrh i uživamo u pogledu i prekrasnom danu. Spuštamo se u dom. Ručamo i krećemo dalje, ali okolnim putem preko doma Stuedl hut (2802m). Staza kojom smo se spuštali tehnički je manje zahtjevna, ali je duža. Krajolik je drugačiji. Nema snijega (osim malo na početku staze) jer je južna strana, ali ima svizaca (dobro uhranjenih, spremnih za zimu). Staza se u zadnjem dijelu spušta na ledenjačko umjetno jezero sa hidroelektranom te zatim kada pomislite da je kraj „mukama“ najgorih 1,5 h oštrog uspona do Franc Joseph hotel gdje nam je auto. Do auta dolazimo u 16:00 i krećemo prema kućama.

U osvajanju Grossglocknera sudjelovali su:

gg2

Slaven Pleše (GSS Delnice)

Dejan Abramović (GSS Delnice)

Siniša Mihelčić (HPD Sisak)

Saša Jagarčec (HPD Sisak)

Siniša Rudolf (GSS Delnice)

Branko Matejčić (GSS Delnice)